Rozdělení DD

Dračí doupě není pouze jedna hra, možnosti jsou totiž nekonečné.

Jak se na to vlastně přišlo?

Vezmeme to zkrátka. Jsme v době režimu. V americe právě letí Dungeons and Dragons (DaD) a pouze pár Čechů má takové znalosti angličtiny a možnosti, aby si ho mohli zahrát. Když tu náhle REVOLUCE! Této situace se chopila skupina mladých studentů v čele s Martinem Klímou a okamžitě zkontaktovali TSR o povolení překladu DaD do češtiny. Bohužel zamítnuto. Ale naši hrdinové se nevzdávají a vytváří pravidla vlastní spolu se svoji vlastní firmou Altar. A tak vznikly oficiální pravidla Dračího Doupěte (DrD). Lidé měli možnost zahrát si hru svého mládí na profesionální úrovni a podklady ke hrám šly na dračku. Altar vydal svá první pravidla roku 1990 a postupně vylepšoval a modernizoval tuto verzi. A tak jsme se dostali od DrD 1.0 až k Drd 1.6 (2002), což je nejaktuálnější vydání původní verze.

Ale přeci jsou i jiná pravidla než 1.0 - 1.6, ne?

Pravda. Jsou i jiná. Těmi jsou DrD+ a DrD II. Původní verze byla velmi dobrá, ale měla své mouchy. Občas se hráči ztráceli v mnoha různých hodech kostkou a jiných nedomyšlených záležitostech. Tento problém nemohl být vyřešen žádným dalším updatem. Musela být vymyšlena kompletně jiná hra a tak vznklo roku 2004 Dračí Doupě plus. Hra byla konstruovaná pro zkušené hráče a snažila se maximalizovat RPG prvek hry. Názory na tuto verzi jsou velmi odlišné. A nakonec jsme se dočkali roku 2011 vydání Dračího Doupěte 2. Hra je naprostým opakem DrD+ a zaměřuje se převážně na vypravěčský systém a dohodu mezi hráči: např. PJ: "Do města pojedete 2 dny." hráč: "Ale, když to vezmeme skrz tento průsmyk, tak tam budeme o den dříve ne?". Tento systém maximálně zapojuje hráče do děje, nedělá z Pána Jeskyně Fürera, jehož slovo je boží kázání a spíše umocňuje ono RPG než DrD+, ale to je pouze můj názor. Stejně jako DrD+ se i Drd II setkalo se slávou, ale i s odporem.

Více informací ve článcích výšše nebo v sekci videa.